19 Mayıs 2016 Perşembe

ALGI



Algı dediğimiz olay aslında en büyük kavgamız.Algılarımızda seçimlerimiz ön planda olduğu için çoğu konuda yanlışa düşüyoruz ancak farkında bile değiliz.

Statümüz ne ise ona göre yargılıyor ona göre bir tutum sergiliyoruz.Bazı konularda özellikle dini seçimlerimize göre yargılıyoruz halbuki kendi dinimizi bile bilmiyoruz.Kaldı ki konunun belki din ile alakası bile olmuyor bazen.
( Belki de günahtır gibi düşünüyoruz. )

Sorun düşünceden kaynaklı olduğu için önce düşüncemizi değiştirmek hiç aklımıza gelmiyor bir de doğulu bir toplum olmanın geleneklere bağlı olduğumuzu kendimize unuttturmamak için her şeyi gelenek sanıyoruz yahut gelenekleştiriyoruz.Gelenekleştirme durumunda o kadar saçma şeyleri gelenek haline getirmişiz ki buna bir de toplum olarak inanmışız zamanla.

Devletin kurumlarına bile bakarken statümüze göre değerlendiriyoruz.Kaldı ki devletin kurumları arasındaki çatışmayı herkes yaşıyor mu yahut anlıyor mu bilmiyorum.Gerçekten saçma ve aptalca olan bu çatışmada bireylerin ideolojileri ön planda oluyor genellikle.O ideolojinin içinde o kadar boğulmuş ki birey kendisini statüsünü unutup ideolojisine göre bir tutum sergiliyor.En büyük sorun ise işini unutup ideolojisine göre bir değer biçmeye kalkıyor.Bunu genellikle yapmaz dediğimiz en bilgili statüdeki bireylerin yapması dahi beni gülümseten ve ülkemizin aslında ne kadar geri kaldığının hala da geri kaldığının göstergelerinden birisi galiba.Buna üzülmekten başka bir çaremiz yok.Ülke malesef bu halde.

Bu hal ile karşılaştığımda umursamadan bir ANKARALI NAMIK DİNLEMEK o kurumun içinde KOLLARIMI KALDIRIP OYNAMAK istiyorum...

Salih Yücel GÜR