6 Ocak 2016 Çarşamba

Han mı Başbuğ mu ?


Bu günlerde özellikle sosyal ağ ortamında kullanılan bu iki kelime gün geçtikçe herkesin diline dolanmaya başlamıştır.Ancak bunu söyleyenler ya da bunu yakıştıranlar Liderlerimiz hakkında ne kadar bilgiye sahiptir bu sorgulanmalıdır.

Gelin kelimelerin anlamlarına tek tek bakalım 

Han: Eski Türk - Moğol topluluklarında hükümdar. "Ulu insan", "lider" anlamları taşımaktadır. Moğolcada ve bazı Altay lehçelerinde Kan (Gan) olarak da söylenir.

Başbuğ:Eski Türklerde baş, başkan, komutan.

Burada altını çizmek istediğim nokta her ikisininde eski olmasıdır.II.Abdülhamit ve Atatürk'ün isminin yanına bu tür kelimelerin eklenmesi bu kelimeleri ekleyen kişiler ile ilgili bana hep şunu hatırlatır:

'' Bakın ben burada bu liderin çalışmalarını bilmiyorum.Kim olduğunu bilmiyorum.Bilgi sahibi değilim ancak çok değerli biri olduğunu biliyorum en azından tahmin ediyorum... '' denilmesi gibi birşeydir.

Han ve Başbuğ kelimeleri gereksiz kelimelerdir.Bunlar eski Türklerde sıkça kullanılırdı.Ancak bu Türkler o kadar eski Türkler değildir.Ayrıca bu Türkler yenilikçi Türkler olarak anılmaktadır.Elbette geçmişimizi okuyup araştırmalıyız.Ancak kaldırıp geçmişte kullanılan kelimeleri ünvanları ait olmayan liderin isimlerinin önüne arkasına koymamalıyız.Bu onları yükseltmez tam tersine alçaltır.

İki liderde döneminde hep halkına yenilikler sunmuş iken biz bu yeniliklerden uzaklaşıp kaldırıp eski ünvanlar veriyoruz liderlerimize.Kaldı ki ne için değerlerini belli etmek için.Cahilin tepkisi ancak böyle olur Ulu'der Başbuğ'der halbuki bu liderler yenilik yapmak ve ülkeyi ileriye götürebilmek için ellerinden geleni yapmış iken.

Gerçekten değerli olan insanların değerini yaptıkları ile anlamak çok başka bunu bilmeden öylesine kelimeler eklemek ise çok başka bir olaydır.

S.yücelgür